Dopravní podnik omezí některé spoje. Může za to nedostatek řidičů

Některé linky budou jezdit méně.
Některé linky budou jezdit méně. | autor: hradeckralove.cz

Hradecký dopravní podnik na vybraných linkách omezí některé spoje. K tomuto nepopulárnímu kroku podnik přistupuje kvůli nedostatku řidičů. Za poslední půlrok mu jich chybí v průměru deset až patnáct. Změny se dotknou linek číslo 6, 8 a 13. Linka 24R bude zrušena úplně. Změny jízdních řádů začnou platit v úterý 3. dubna.

Od prvního dubnového pracovního dne dojde k dílčím změnám jízdních řádů hradecké MHD na vybraných linkách. V současnosti má hradecký dopravní podnik 219 řidičů, v průměru mu ale za poslední půlrok chybí deset až patnáct dalších. Počet chybějících řidičů se tak pohybuje kolem pěti až sedmi procent požadovaného stavu.

„Nejde tedy o žádnou mimořádnou personální krizi. Situace na trhu práce je ale všeobecně známá, a pokud se k tomu přidá vyšší nemocnost nebo dovolená, personální rezerva tam je již minimální,“ říká ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham. „Připravované změny nám ušetří šest řidičů, od dubna mají nastoupit další čtyři noví, čímž bychom se měli opět dostat téměř na požadovaný stav. Mezi novými jsou další dvě řidičky, celkem tak budeme mít více než třicet žen za volantem, což je více než kdekoliv jinde v České republice,“ vysvětluje Abraham.

Největší změny v jízdním řádě se týkají linky číslo 6, která spojuje terminál hromadné dopravy a Slezské Předměstí. Linka bude jezdit v pracovní dny jen mezi sedmou a šestnáctou hodinou, nebude jezdit o prázdninách, víkendový provoz však zůstává beze změny. „V pracovní den na Pospíšilově třídě ale bude stále jezdit v obou směrech téměř šest set spojů pěti linek, pokračující třídu SNP obslouží čtyři linky s 452 spoji,“ říká Abraham. Na lince č. 8 bude autobus jezdit v pravidelných intervalech jednou za hodinu, linka č. 13 bude v pracovní den jezdit podobně jako o prázdninách, což znamená redukci o pouhé tři spoje v každém směru mezi 9. a 13. hodinou. Zrušená bude zrychlená doplňková linka 24R, která jezdí z velké části po trase linky 24 a na konečnou přijíždí o sedm minut dříve. Na lince 24 jezdí za den 63 spojů a na lince č. 9, která má také z velké části stejnou trasu jako 24R, jezdí ve stejném směru 57 spojů.

Zda jde o opatření dočasné nebo trvalé a zda se připravují další, ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham říká: „To je v tuto chvíli předčasné téma. Hustota linek, spojů a zastávek je v Hradci nadstandardní, cestující se rozhodně nemusí obávat, že někam již autobus vůbec zajíždět nebude nebo že dojde k větší redukci spojů tam, kde není alternativa spojení jinou linkou MHD.“

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme