Štítky: | Doprava | R37 |

Dálnice u Stéblové je hotová, na zrychlení Hradubické si ale řidiči počkají

Silnice I/37
Silnice I/37 | autor:

Čtyřproudá silnice z Hradce Králové do Pardubic na první pohled vypadá jako dálnice. Kdo by se ale nechal zlákat k rychlé jízdě, mohl by být nemile překvapen.

I přes veškeré plány a sliby se tu totiž stále jezdí pouze devadesátkou. Nic na tom nezměnila ani kolaudace mimoúrovňové křižovatky u Stéblové, která měla být poslední podmínkou pro zvýšení rychlosti z 90 na 110 km/h.

Řidiči, kteří cestují mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, s nadšením kvitovali plánované zvýšení maximální povolené rychlosti na silnici I/37, takzvané Hradubické. Na možnost oficiálně sešlápnout plyn na 110 km/h ale dodnes čekají marně. Nejdřív se čekalo na výměnu svodidel, pak na rekonstrukci křižovatky u Stéblové. Ačkoliv jsou dnes oba nedostatky odstraněny, rychlejší cesta mezi oběma krajskými městy je zatím v nedohlednu.

Křižovatka k zrychlení nestačila

Před týdnem byla zkolaudována nová křižovatka u obce Stéblová, která měla být poslední překážkou zabraňující zvýšení rychlostního limitu. „Křižovatka má takové parametry, aby se zde do budoucna mohlo jezdit 130 km/h. Svým řešením a vybavením splňuje samozřejmě parametry a podmínky pro bezpečný silniční provoz,“ řekl ve čtvrtek generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Ani nové mimoúrovňové napojení okolních obcí na Hradubickou ale zrychlení nepřineslo. „Ke zvýšení rychlosti na I/37 v souvislosti s dokončením stavby křižovatky Stéblová nedošlo. K povolení vyšší rychlosti je třeba legislativní změna, která se předpokládá až začátkem roku 2016,“ řekla pro Idnes.cz vedoucí úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic Hana Jarolímová. 

Čeká se na nový zákon

Změna zákona spočívá v novelizaci zákona o pozemních komuníkacích. Ta má změnit současné dělení silnic. Čtyřproudé komunikace, jako například silnice I/37 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, se budou nově jmenovat „Silnice pro motorová vozidla,“ třída rychlostních komunikací s označením „R“ bude zrušena. Stávající rychlostní komunikace se podle technických parametrů zařadí buď do nově vzniklé kategorie silnic pro motorová vozidla, nebo povýší na dálnice. S tím je spojená i změna dopravního značení, která je aktuálně předmětem debaty. Dokud nebude kový koncept značení hotový, mohou řidiči o stodeseti či dokonce stotřicetikilometrové rychlosti leda snít.

Úprava zákona o pozemních komunikacích se řeší už několik let

"Novelu jsme připravili, byla projednávána počátkem roku 2013. Nicméně tím, že došlo k rozpadu sněmovny, se tento předpis nestačil projednat,“ řekl v únoru pro Českou televizi mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Současné zavedení novely plánují zákonodárci až na rok 2016. Tak dlouhé čekání se nelíbí politikům, ani zástupcům Ředitelství silnic a dálnic. „Osazení značky ‚silnice pro motorová vozidla‘ by vyloučilo veškerý pomalý provoz. Zároveň by na komunikaci nesměli ani cyklisté, traktory a podobně," uvedl pro Idnes.cz Novák. Podle jeho slov se bude ministerstvo dopravy snažit nalézt způsob, jak zvýšit povolenou rychlost ještě před legislativní úpravou.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme