D11 za Hradcem prý není důležitá

Boj do dokončení dálnice D11 u Hradce Králové ještě neskončil a už přišla další rána. Podle ministerské studie není její pokračování k polské hranici vůbec důležité. Překvapivé zjištění už napadl Trutnov, nelíbí se ani Hradci.

Ministerstvo dopravy si nechalo na žádost Evropské komise zpracovat studii o potřebnosti jednotlivých silničních, dálničních a železničních staveb. Úsek dálnice D11 a navazující rychlostní silnice k polské hranici se ocitla na posledním 56. místě. Samotná D11 u krajského města má přitom prioritu, v hodnocení je druhá nejdůležitější v republice.
"Je naprosto nezbytné dostavět úsek dálnice D11 k Hradci Králové. Způsob řešení majetkoprávních sporů, které dostavbu brzdí, může být podstatný pro další získávání pozemků pro trasu dálnice směrem na Jaroměř," řekl Mladé frontě Dnes Josef Ješina, který v krajské radě odpovídá za oblast dopravy. Podle něj je ale pro celý kraj důležité i pokračování dopravy dál za Hradec. Bez navazujících úseků se město stane koncovým uzlem, což v něm výrazně zhorší dopravu. "Pro snadnější cestování lidí za prací, příliv investorů či odvedení těžké a frekventované dopravy z center měst a obcí bude dálnice sloužit obyvatelům kraje pouze v případě, že povede dál na sever," dodal v MF Dnes o dálnici Ješina.
Přivedení dálnice do Jaroměře má naději. Studie tomuto úseku přisoudila 13. místo. Až k hranici s Polskem ale rychlostní silnice R11 nejspíš hned tak nepovede, možná až v roce 2032. Polská strana přitom už několikrát potvrdila, že dálnice na její straně má stále prioritu a mohla by být hotova už v roce 2012. Česku tak hrozí mezinárodní ostuda, protože ještě před dvěma lety tlačilo na polskou stranu právě kvůli rychlé dostavbě polské části dálnice. "Pro tento úsek je stěžejní termín dotažení dálnice z polské strany. Česká dálnice by na polských hranicích rozhodně neměla být později než polská," potvrdil Mladé frontě Dnes Ješina.
Výsledky studie nechápe ani trutnovský starosta Ivan Adamec: "Takový přístup je naprosto špatný a svědčí o nepochopení významu této komunikace pro náš region. Také by mě zajímalo, jestli autoři brali v úvahu, že je třeba navázat na komunikaci, kterou k hranicím plánují Poláci. Až ji tam dovedou a na naší straně ji nebude na co napojit, tak to bude pěkná mezinárodní ostuda," upozornil MF Dnes Adamec.
Studie objednaná Evropskou komisí je prý materiál k diskusi. "Chtěli, abychom měli v ruce strategický dokument. S touto analýzou se musí dál pracovat," vysvětlil MF Dnes šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáv Slamečka.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
16.9.2010 00:19
STDM  (Nováček +1)
Domlouváme se s Poláky o dálnici. Tlačíme na ně, aby svůj úsek stihli do roku 2012 a nakonec jim řekneme, že jsme si z nich jen tak vystřelili, že dálnici nepovažujeme za důležitou. Tak tomu říkám "seriozní" přístup. Děláme si jen ostudu.
16.9.2010 07:34
Honza  (Nováček)
Jak bych zacal ani ted nevim, v hlave se mi misi mnoho ruznych myslenek a predstav. Jedna z nich je ale ciste politicka. Kdyz bylo po volbach, tak sem si rikal, ze se tady neco stalo, vcelku se nam obmenila nase scena, prisli VV, kterym sem tedy moc neveril a vubec nova hesla nove tvare.
S postupenm casu me predstavy dostavali jasnejsi rysy. Zacal sem si vice uvedomovat, ze vlastne mi tito lide nic nedaji, pouze budu vice platit za nasi minulost. Stale jen ctu, jak bude co drazsi doplaceni fotovoltaiky, ruzne nove dane, systemy doplaceni apod. Ze by stat zacal setrit u sebe, nemyslim tim vyhazovem na uradech, i kdyz uznavam, ze kdyz sem videl, jak se na uradech pracuje, jako za socialismu, tak jen dobre vyhodte je at se snazi a pracuji.

Co ale nechapu je podpora do prumyslu a obchodu. Preci pokud chci vydelavat jako stat, musim mit prijem. Prijem mi zajisti firmy, ktere budou vydelavat, prijem mi zajisti sami obcane, kteri nebudou vedet co s penezi...a proto by me zajimalo jake priority ma vlastne nas stat? Kdyz ne stavet dalnice, celkove indrastrukturu, zadne penize do vedy, zadne do vzdelani...za 15let tady bude mnoho pracovnich sil na vyrobnich linkach, kteri budou uplne mimo realitu, dostanou svou patnacku, pozaplati dluhy, to malo co jim zbyde propijou a jedou dal..dvanacky denne cely zivot a stat jim pak rekne, nic si do pokladny nedal, tady mas svuj duchod...hehe, tak se mi zda, ze dem smele do prdele vazeni a mili nic sme si nezvolili noveho.....no to sem se zase po ranu rozepsal...
16.9.2010 12:01
faultfinfer  (Nováček)
Dálnice směrem na Polsko není z pohledu HK ani tak moc důležitá, tak jako její dokonšení aspoň na Bláhovku a hlavně dokončení R35 z Opatovic na Moravu.
16.9.2010 12:49
kika  (Nováček)
To co píšeš, je správně. Z lidí je potřeba udělat nemyslící ovce u pásu a když mají dluhy, ještě lépe. Jsou potom lépe ovladatelní a manipulovatelní.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme