Štítky: | Doprava | Pardubice | vlaky | vlak |

Až do prázdnin se z Hradce do Pardubic vlakem nedostanete

Vlak do Pardubic nepojede.
Vlak do Pardubic nepojede. | autor: hradeckralove.cz

Cestování vlakem mezi Hradcem Králové a Pardubicemi je od dnešního dne na více než tři měsíce nemožné. Probíhající modernizace trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová si od 24. března vyžádá úplné zastavení železniční dopravy. V rámci výluky dojde v dotčeném úseku k vybudování několika nových mostních objektů a rekonstrukci kolejí a trakčního vedení. Omezení skončí se začátkem letních prázdnin.

O výluce informovala Správa železnic v tiskové zprávě. „Práce se budou soustředit na zastávce Pardubice-Semtín a ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem, kde probíhá budování nových podchodů. Na trati dále dojde ke snesení mostních objektů, převážně propustků, a k jejich následnému obnovení. Během uvedené výluky stavbaři v celém 7,5 km dlouhém úseku zrekonstruují železniční svršek a spodek a napřímí část tratě u Doubravic,“ říká mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

„Začneme vytrháním kolejí mezi Rosicemi a Stéblovou. Budoucí dvoukolejná trať bude mít mírnější oblouky kvůli vyšší rychlosti, pro koleje tedy musíme připravit náspy a podloží v nové poloze. Budeme pracovat i na zastávkách Pardubice-Semtín a Stéblová obec a vybudujeme také nová nástupiště ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem. Pokračují také práce na základech nového dvoukolejného mostu přes Labe“, říká projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner. Skanska získala zakázku za 2,68 miliardy korun ve sdružení s Elektrizací železnic.

Obnovou projde také trakční vedení a železniční svršek a spodek hradeckého kolejového rozvětvení v Rosicích nad Labem. Výluka skončí 30. června. Elektrické vlaky se na trať vrátí po rekonstrukci trakčního vedení mezi Rosicemi a hlavním nádražím v Pardubicích, a to 15. července 2022.

Práce na modernizaci a zdvojkolejnění trati začaly loni v květnu. Během stavby došlo k demontáži původního mostu přes Labe, vznikne nový dvoukolejný. Prozatím byl most přesunut do provizorní polohy a pracuje se na montáži nosné konstrukce nového dvoukolejného přemostění. K ukončení rekonstrukce, jejíž výsledkem bude také zvýšení rychlosti vlaků na 160 km/h, dojde na sklonku příštího roku.

Společný výlukový jízdní řád Českých drah a Arrivy ukazuje, že vlaky budou kompletně v úseku Pardubice – Hradec Králové nahrazeny autobusy. U rychlíků je potřeba počítat s dřívějšími odjezdy z Pardubic a pozdějším příjezdem ve směru z Hradce Králové. Vlaky na Chrudim budou jezdit bez omezení.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme