Atol v Hradci skončil, ale jen podle jména

Atol z Hradce Králové zmizel. Nevyslyšel ale přání řady řidičů, aby zrušil současný systém parkování. Firma Atol se pouze přejmenovala na ISP. Parkování ve městě provozuje dál beze změn. O případných úpravách smlouvy je ale údajně ochotna jednat.

Parkování v Hradci se mezi tím stalo politickou záležitostí. S blížícími se komunálními volbami se jednotlivé strany předhánějí v kritice. Dokonce i vrcholní představitelé radnice z Občanské demokratické strany otáčejí a připouštějí snahu o změnu systému. „V našem programu je bod, který se parkovacího systému týká, je třeba celou situaci začít řešit,“ řekla Hradeckému deníku Hana Orgoníková z ČSSD. „Jsme připraveni jednat o úpravě, či dokonce o zrušení smlouvy. Ovšem zrušení by stálo velké peníze, asi dvě stě milionů korun, které by třeba jinde chyběly. Změna smlouvy může být problém, protože s tím musí souhlasit i druhá strana,“ prozradila Mladé frontě Dnes náměstkyně primátora Pavla Finfrlová z OSD.
ISP přitom o odchodu z města nechce slyšet. Podle vyjádření předsedy představenstva Dušana Čížka pro Českou televizi plní firma přesně ustanovení smlouvy a proto o jejím vypovězení nemůže být řeč. Jednání se ale nebrání. „Pro nás je město stále obchodním partnerem a máme s ním uzavřenu platnou smlouvu. Probíhající diskuse jsou pro mě sice důležité, ale nepředpokládám, že město, které má o fungování parkování nějakou představu, učiní tak zásadní věc,“ oznámil MF Dnes Čížek. Zároveň dodává, že zrušení smlouvy by město přišlo draho: „Ukončit se dá jen tehdy, pokud něco porušíme. To se nestalo. Pokud by ale město trvalo na vypovězení, asi by se jednalo o právní spor.“ Podle Čížka by odstoupení od smlouvy stálo Hradec nejméně 200 milionů korun jako odškodnění za investice, které firma do parkovacího systému vložila.
Čížek v Mladé frontě Dnes parkování hájí: „Než jsme do Hradce přišli, parkování ve městě bylo velmi komplikované.“ Město by prý po převzetí parkovišť zpět výrazně prodělávalo.
Firma ISP, která se se změnou názvu také přestěhovala do Prahy, si je svými službami jistá. „Chceme nabízet parkovací systém i jinde,“ zdůvodnil Hradeckému deníku jmenované změny Dušan Čížek. Deník však připomíná, že právě kvůli smlouvě s tehdejším Atolem nedávno udělil Hradci Králové Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pokutu přes 1,5 mil. Kč.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
25.8.2010 13:37
Japa  (Pokročilý)
Město i řidiči se stali dojnou krávou a taková se hned tak neopouští. Magistrátu musí být jasné, že i za cenu penále, je třeba co nejdříve smlouvu vypovědět. Žádné uvažování o změnách podmínek! Celá smlouva je podvod non plus ultra, a při vypovězení smlouvy město i řidiči za těch 30 let jednoznačně vydělají. To, že má Atol luft s tím jak to přehnal, je vidět ze změny názvu. Nejsou to žádní blbci a jako pijavice se budou parkovného v Hradci držet. Bude problém v tom, že paní Finfrlová, jako spoluautorka smlouvy, bude chtít jednání před komunílními volbami nabízet a po volbách, přistoupí na další nevýhodný komromis. Nezapomínejte na to, že hlavním pracovním nástrojem polika je podtrh. Jarda

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme