Štítky: | Doprava |

Žluté autobusy už cestující z Hradce do Prahy vozit nebudou. Společnost na této trase končí

Žluté autobusy už z hradeckého terminálu nebudou jezdit.
Žluté autobusy už z hradeckého terminálu nebudou jezdit. | autor: studentagency.cz

Žluté autobusy, které spojovaly Hradec Králové s Prahou, přestanou za pár týdnů jezdit úplně. Společnost RegioJet se chystá zrušit i poslední zbylá čtyři autobusová spojení do Hradce Králové, dále i Náchoda a Trutnova. Jako první na tento případ upozornil deník Zdopravy.cz. Podle údajů z webu RegioJet, končí jízdní řád na této lince s datem 3. března. Vloni už byl zredukován počet spojů z 10 na nynější 4. Uvádí to server hkcity.cz.

„Samostatně na trase Praha – Hradec Králové již nebudou autobusy Regiojet jezdit – a to v návaznosti na dlouhodobý vývoj poptávky cestujících, která na této trase klesá, a naopak roste ze vzdálenějších měst jako právě Trutnov nebo Náchod,“ sdělil před rokem tiskový mluvčí Aleš Ondrůj ze Student Agency.

Podle společnosti však počet cestujících na této trase stále neroste a chce tak kapacity svých autobusů přesunout na ty nejvytíženější trasy, které jsou výnosnější a je zde i větší profit.

Cestující ve žlutých autobusech oceňují zejména kvalitu cestování. Mají v nich k dispozici wifi, občerstvení, časopisy i vestavěné televize. Poslední dobou se však služby na palubě autobusů, který spojovaly Hradec s Prahou,  zhoršovaly. S cestujícími už například nejezdily stewardky, které se o ně dříve staraly a během cesty nabízely i teplé nápoje.

„Ve vytížených spojích v časech jako pátek, neděle večer, pondělí ráno jsme měli obsazené spoje. V jiné dny však byly autobusy obsazeny méně. Bohužel tento stav nebyl dostatečný pro provoz celé linky z dlouhodobého hlediska. Je nám velmi líto, že z této trasy odcházíme, nicméně z ekonomického hlediska jsme neměli jinou volbu,“ uvedla společnost RegioJet.

Cestující tak budou muset využít služby jiných autobusových dopravců nebo vlaky.

Jiné nové vnitrostátní linky RegioJet otevírat neplánuje. Společnost Student Agency zahájila provoz žlutých autobusů na trase Praha – Hradec Králové 2. listopadu 2009 po prodloužení dálnice. V obou směrech jezdilo 15 spojů, každou celou hodinu v časech od šesti ráno do dvacáté hodiny večerní. Dominantní postavení na této trase ale během let nezískala, po skoro 10 letech provoz žlutých autobusů končí.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme