Na Eliščině nábřeží vznikne příští rok infocentrum za 42 milionů

Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info
Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info

Zbrusu nové moderní infocentrum, které bude sloužit jak turistům, tak místním, vznikne už příští rok v Hradci Králové. Stavba za zhruba 42 milionů, o níž královéhradecká radnice uvažovala už v minulosti, by měla být na Eliščině nábřeží hotová v průběhu příštích prázdnin. Bude stát na místě, kde ještě donedávna sídlila pobočka městské knihovny.

Vedení města už vyhlásilo soutěž na firmu, která centrum postaví. Infocentrum na hlavním nádraží bude kvůli tomu pravděpodobně zrušeno.

Infocentrum bude dokončeno v červenci

„Stavba by měla být zahájena v lednu 2015 a dokončena v červenci téhož roku," uvedl pro Hradecký deník náměstek primátora Jindřich Vedlich a dodal, že o peníze, které by město chtělo získat z evropských fondů, se bude žádat v listopadu.V krajském městě jsou nyní tři infocentra. Jedno na Velkém náměstí, další na Gočárově třídě a  třetí v hale na vlakovém nádraží.

Vedení radnice o moderním zázemí pro turisty hovořilo již v minulosti. O jejích původních plánech si můžete přečíst například zde„Existuje studie, podle níž bude nové moderní infocentrum postačující pro stotisícové město. Infocentrum na nádraží se ale asi zruší, i proto, že je méně navštěvované,“ uvedl už před časem náměstek primátora  Josef Krofta, který zodpovídá za oblast kultury ve městě. 

Centrum na Velkém náměstí se přesune do Bílé věže

Kromě zrušení infocentra na vlakovém nádraží, zřejmě skončí i to na Velkém náměstí. To by ale podle informací Hradeckého deníku mělo nahradit nové centrum, které bude umístěno v Bílé věži, jež nyní prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Důvodem přesunu je i to, že prostory současného infocentra na Velkém náměstí se nacházejí v soukromém objektu a město za ně musí platit nájem.

Jak bude zbrusu nové informační centrum vypadat si prohlédněte na připojených vizualizacích.

(Zdroj: Oficiální stránky hradeckého náměstka Jindřicha Vedlicha)

Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info
Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info
Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info
Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info
Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info Vizualizace interiéru informačního centra. Zdroj: vedlich.info

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
11.8.2014 12:12
Bett (neregistrovaný)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
Tak to já naopak vlezu do infocentra v každém městě, kde je to možné :-) Takže nové infocentrum vítám, ale ty náklady jsou fakt přehnané, kdyby to měl někdo platit z vlastní kapsy, tak to bude tak za čtvrtinu a udělá to stejně parády.

Osobně bych ale preferoval více menších infocenter - na nádraží, Velkém náměstí a pak někde mezi - například na pěší zóně poblíž Masarykova náměstí.
zobrazit | souhlasím (+3) | nesouhlasím (-0)
Nejhůře hodnocený příspěvěk ▼
8.8.2014 08:23
Diviš (neregistrovaný)
info
Za tyto peníze???To jste se snad úplně zbláznili!!!! zobrazit | souhlasím (+1) | nesouhlasím (-2)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
8.8.2014 08:23
Diviš (neregistrovaný)
info
Za tyto peníze???To jste se snad úplně zbláznili!!!!
8.8.2014 08:23
Diviš (neregistrovaný)
info
Za tyto peníze???To jste se snad úplně zbláznili!!!!
8.8.2014 22:28
Eliska (neregistrovaný)
skutecne to nekdo potrebuje ?
..at jsem cestovala na jekekoliv misto na svete, nikdy jsem nenavstivila zadne infocentrum!!...infocentrum muze byt napriklad soucasti muzea. Jsou to absolutne vyhozene penize! Ale zrejme se tam najde prace pro nejakou spriznenou dusi, jinak si tuto malomestskou rozmarilost nedokazu vysvetlit. Prosim, zridte u vchodu on-line kameru, budu sledovat ty davy proudici za informacemi.
10.8.2014 12:33
Eva (neregistrovaný)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
Asi jste se dobře nedívala. Infocentra jsou i v těch nejzapadlejších místech na světě. Posledně jsem je viděla na Sumatře i Jávě.
10.8.2014 14:54
Eliska (neregistrovaný)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
..nesimla jsem si, ze by nekdo uvadel, ze infocentra neexistuji. :)
13.8.2014 13:02
Robert (neregistrovaný)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
Paní/slečno Eliško, jsem zaměstnancem infocentra na Gočárově třídě a srdečně Vás zvu do našeho infocentra na návštěvu, abyste se podívala, kolik lidí nás denně navštíví. Můžete se u nás posadit a rozšiřovat si obzory :-) On-line kameru nemáme, takže pokud se Vám k nám nechce, tak prozradím, že ročně je to přes 30 tisíc návštěvníků. Hezký den, Robert Průcha
10.8.2014 13:48
NorgHK (neregistrovaný)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
Potřebuje to firma kamaráda co má kamaráda na magistrátu, končí volební období, on se tam pak nedostane, tak honem potřebuje přihrát předražený kšeftík. Platit už budou jiní. Smlouva se samozřejmě postaví tak, aby nešla vypovědět, případně s penálem ve výši 150% ceny.
11.8.2014 12:12
Bett (neregistrovaný)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
Tak to já naopak vlezu do infocentra v každém městě, kde je to možné :-) Takže nové infocentrum vítám, ale ty náklady jsou fakt přehnané, kdyby to měl někdo platit z vlastní kapsy, tak to bude tak za čtvrtinu a udělá to stejně parády.

Osobně bych ale preferoval více menších infocenter - na nádraží, Velkém náměstí a pak někde mezi - například na pěší zóně poblíž Masarykova náměstí.
29.9.2014 13:23
Zvědavá  (Nováček +1)
RE: skutecne to nekdo potrebuje ?
To snad není pravda - to že infocentrum pro Vás nic neznamená, ještě nevypovídá nic o tom, že není potřebné a zajímavé pro ostatní. Běžte se např. podívat do infocentra
na Gočárovce. Stále tam někdo je. Takže před unáhlenými a nepotvrzenými hodnoceními pozor!
Kromě toho to vypovídá o Vaší "kulturnosti".
11.8.2014 10:20
Luboš (neregistrovaný)
Výborný nápad. Vypadá to dobře, tak ještě aby to tak bylo i ve skutečnosti. A hlavně aby byla pak dobře zvládnutý vlastní provoz a provozní doba byla přizpůsobena lidem a turistům a IC bylo k dispozici ještě alespoň v 8 večer.
Hradci takové plnohodnotné infocentrum chybělo a byla to krapet ostuda.
11.8.2014 20:53
Ilona (neregistrovaný)
RE:
cože? vždyť v Hradci je několik infocenter - na náměstí, na nádraží, na Gočárovce. Jsou malá, ale slouží dobře. o kolik víc informací budou asi mít v nějaký megalomanský stavbě? Myslím, že Hradec tyhle peníze může využít na praktičtější věci.
12.8.2014 02:15
NorgHK (neregistrovaný)
RE:
Třeba na 42 km té nejdražší cyklostezky v ČR, vybudování a odborné multimediální vybavení 3 pater školy, výstavba MŠ či nákup 12 nových autobusů. Cena je přiměřená pokud to celé zbourají, udělají 2 patra podzemních garáží a postaví budovu znovu. Ale spíš to zas bude 20 milionů úplatky a držhubný, pardon odmněna za zakázku a doložky o mlčenlivosti, 10 milionů pro firmu co vyhraje VŘ, 5 milionů pro subdodavatele stavby a 7 zůstane na vybavení. Židlička za 76.000, bude originální a jedinečná, byť desingem ala IKEA.
12.8.2014 02:20
NorgHK (neregistrovaný)
RE:
Vy jste něco poznal z těch pidifoteček ? Nebo je někde k zobrazení projekt ? Rád se na něj podívám.
12.8.2014 13:17
Tomáš (neregistrovaný)
že by si Stako zase uhrálo body na domácím hřišti? :-)
12.8.2014 15:43
Jiří Hejhálek (neregistrovaný)
Vyhozené peníze
za předraženou, protože dotovanou stavbu. Kolik to infocentrum navštíví ročně lidí? Návratnost? Co až dotace skončí? Stavebnictví padne na pusu?
19.8.2014 12:19
ottoto (neregistrovaný)
inocentrum
Myslím že takto závažné rozhodnutí by současné zastupitelstvo mělo nechat již na nově zvoleném. V každém případě za takto velké peníze s tím rozhodně nesouhlasím. Infocentrum ano, ale buď domluvit se s ČD a vytvořit ho přímo u zdroje turistů tzn. v budově nádraží či terminálu. Tak jako je to v jiných městech. Ale v této budově která sice v centru je, ale pro turisty naprosto nedostupná a těžko hledající, je to naprosto zbytečné a považuji to za nehorázné plýtvání finančními prostředky města a dotacemi.
19.8.2014 13:43
Honza (neregistrovaný)
RE: inocentrum
V článku je uvedeno: "Kromě zrušení infocentra na vlakovém nádraží, zřejmě skončí i to na Velkém náměstí. To by ale podle informací Hradeckého deníku mělo nahradit nové centrum, které bude umístěno v Bílé věži"

Takže Infocentrum na správném místě se zruší. Nové, schované, postaví.

Prostory, předpokládám, patří městu. Takže cena by neměla zahrnovat pořízení nemovitosti, pouze rekonstrukci...
15.9.2014 11:25
to sotva (neregistrovaný)
Super nápad
...ještě někde postavit 2 a máme jich stejně jako v Paříži (en.parisinfo.com/practical-paris/our-welcome-centres)
6.10.2015 17:05
joubeska (neregistrovaný)
nové infocentrum
..cena opravdu zbytečně přehršelá, myslím, že by za to bylo mnoho nových a hlavně potřebných chodníků, neboť jsou ve velmi žalostném stavu po celém HK..
A když už to infocentrum máme mělo by fungovat hlavně o víkendu..ve všední dny k nám do HK moc turistů asi nezavítá..

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Střeziny pokračují podle plánu. Tanečníci se budou do nové budovy stěhovat kolem Vánoc

Rozsáhlá rekonstrukce základní umělecké školy Střezina v Hradci Králové zatím pokračují podle plánu. Město nyní dokončuje stavební práce v rámci první etapy, během které se rekonstruovaly pavilony výtvarného a tanečního oboru a dostavěla se spojovací chodba. Zastupitelé města na…
Čtěte více

Podloubí na Velkém náměstí by se mělo začít opravovat v příštím roce

Opravami podloubí, ulic V Kopečku a Rokitanského a náměstí Jana Pavla II. by měla začít revitalizace Velkého náměstí v historickém centru Hradce Králové. Vedení radnice má připravený nový plán oprav této části historického centra a nyní má k dispozici revizi a doplnění studie…
Čtěte více

Historická budova střední školy v Ruseku má novou střechu. Začala tak její celková rekonstrukce

Historická budova, kde sídlí Střední škola vizuální tvorby - dříve Floristická škola, má zbrusu novou střechu. Jde o první ze čtyř etap celkové rekonstrukce budovy. Správa nemovitostí Hradec Králové, která spravuje tento objekt, zahájila modernizaci budovy v červnu tohoto roku.…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme