Na cyklodopravu v Hradci dohlíží zvláštní skupina. Největší problém? Matoucí semafory na okruhu

Semafory na okruhu
Semafory na okruhu | autor: cyklohradec.cz

Že je Hradec rájem cyklistů, asi není nutné příliš zdůrazňovat. Na kolo nasedl určitě alespoň jednou každý Hradečák a spousta z nich si bez něj pohyb po městě ani neumí představit. Tento fakt navíc potvrdil i výsledek ankety s názvem Cyklobarometr, kterou pořádá Nadace Partnerství. Hradec Králové v ní totiž před časem obsadil první příčku. Přesto má město i v tomto ohledu nějaké mouchy. Ty se ve spolupráci s radnicí snaží vychytávat třeba i rok stará pracovní skupina primátora města pro cyklodopravu.

V rámci ankety Cyklobarometr se hodnotilo na stupnici od jedné do šesti a do celkového hodnocení se dostala jen ta, kde odpovědělo více jak pětadvacet lidí. „Otázky byly rozděleny do čtyř hlavních bloků týkajících se stavu cyklodopravy, bezpečnosti cyklistů, komfortu na cyklostezkách a stavu infrastruktury. Výsledná známka je pak průměrem známek za jednotlivé bloky,“ vysvětluje metodiku Daniel Mourek za pořádající Nadaci Partnerství. Vítězný Hradec Králové tak obdržel výslednou známku 2,75.

Péči města o cyklisty dokládá i fakt, že minulý rok vznikla skupina, která by měla mít z hlediska cyklodopravy možnost mluvit do budoucích projektů, spolupracovat na propagaci cyklodopravy, vznášet podněty a připomínky. "Fungujeme asi rok, řešíme drobnosti týkající se dopravního značení nebo špatných nájezdů, ale můžeme mluvit i do větších projektů města. Některé projekty jsou však už rozjeté natolik, že jsme se vyjádřit nestihli. Jde o skupinu lidí, která aktivně na kole po městě jezdí a problematiku zná," říká Karel Šimonek, cyklokoordinátor města.

Nebezpečná místa ve městě

Ve městě se najdou i nebezpečné úseky - například podjezd směrem od křižovatky Koruna do Kuklen, některé úseky na silničním okruhu (Pilnáčkova ulice), křižovatka u Krajského soudu, Kladská ulice nebo Bratří Štefanů. Upozorňuje na ně mapka na webových stránkách cyklohradec.cz.

Semafory matou stále

Jako velký problém vidí cyklisté matoucí umístění semaforů pro cyklisty zejména na silničním okruhu. Cyklista přejíždějící  pruhy by měl sledovat semafor nad sebou, což ho nemusí napadnout, obzvlášť někoho, kdo po okruhu jede poprvé. Často se stává, že reaguje na semafor naproti, který je však určen pro další pruh. Například na křižovatce ulic Pilnáčkovy a Akademika Bedrny se už přihodilo několik nehod, kde hlavní roli sehráli právě cyklisté, kteří mezi auta vjeli na „špatnou“ zelenou. "Vidím to jako největší problém cyklodopravy v Hradci," potvrzuje primátor Zdeněk Fink, který se dokonce před rokem zapojil do akce skupiny cyklistů, kteří na protest semafory zakrývali černou folií. Tu museli po zásahu policie, která celou věc řešila, sundat. Nicméně semafory jsou na místech stále.

Kromě cyklostezek lemují hradecké silnice i výrazné červené pruhy, které cyklistům vyhrazují jízdní pruhy i prostor u křižovatek. Na cyklisty se myslí i s ohledem na parkování. Stojí už dvě parkovací věže (Riegrovo náměstí a u Futura), po městě jsou i bezpečnostní stojany.  V současné době se na území města nachází 79 kilometrů cyklistických komunikací. Jedná se o značené cyklostezky nebo o cesty vhodné k jízdě na kole.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
29.9.2016 20:48
Diana (neregistrovaný)
lepší jízda pro cyklisty
Dobrý den denně jezdím na kole. A je pro mě velký problém, třeba když potřebuji od restaurace U Dvora do FN musím přejet silně frekventovanou silnici kde je jen přechod pro chodce beru. Červené pruhy pro cyklisty jsou dobré pokud si z toho řidiči svých automobilů nedělají parkovací místa zvláště v Malšovicích v obou směr. Pak jsem nucena auto objet a tak jsem zase ohrožena šílenci, kteří dané auto řídí.Lide v autech jezdí čím dál agresivněji a jsou neohleduplní vůči dalšímu provozu. Děkuji Diana

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme