Štítky: | Lávka přes Labe |

Lávka přes Labe má po letech zelenou, stavět se začne příští rok

Vítězný návrh architekta L. Kábrta.
Vítězný návrh architekta L. Kábrta. | autor: MmHK

Po dlouhých šestnácti letech konečně dostává projekt lávky přes Labe v centru Hradce Králové jasnější podobu. Hradecký magistrát totiž získal územní rozhodnutí - první z důležitých kroků nutných k realizaci budoucí spojnice mezi lokalitou Šimkových sadů a Aldisu s třídou Karla IV. Lávka za 35 milionů korun se s největší pravděpodobností začne stavět příští rok, uvedl pro Hradecký deník náměstek primátora Jindřich Vedlich.

„Lávka přes Labe u Aldisu má vydané územní rozhodnutí, které však ještě nenabylo právní moci," uvedl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich, který však nepředpokládá, že by se proti němu někdo odvolal. Následovat by měly práce na dokumentaci ke stavebnímu povolení. A v případě, že projektu nově nebude stát nic v cestě, podle radnice by se mohlo začít stavět už v příštím roce.

„Podmínky dané smlouvou s ČSOB jsou tedy splněny," doplnil Jindřich Vedlich. Budoucí spojnice přes Labe je totiž důležitá i pro bankovního giganta ČSOB. Banka podmínila výstavbu nové administrativní budovy, která by měla v krajském městě sloužit stovkám zaměstnancům, právě vybudováním lávky přes Labe. 

Kromě samotného územního rozhodnutí, jež bankéři pro labskou lávku požadovali, je pro výstavbu administrativní budovy důležité i to, aby se s výstavbou spojnice začalo do tří let od vydání tohoto rozhodnutí. Jelikož hradecká radnice předpokládá, že by stavební práce mohly začít v roce 2018, zdá se, že projektu nic nestojí v cestě.

O lávce se mluví dlouhých 16 let

První návrh na zmíněné „přemostění" řeky mezi Aldisem a třídou Karla IV. byl na stole už v roce 2001. Od té doby ovšem zůstal jenom vizí, a to z několika důvodů. Nejdříve výstavbě lávky bránily vzrostlé chráněné stromy. To, že by měly padnout, vadilo zejména ekologům.

Další zdržení projekt hradecké lávky nabral opět kvůli přírodě. Narazil totiž i u ornitologů, kteří upozorňovali na nebezpečí pro ptáky v dané lokalitě - konkrétně kvůli jejich vzletovým drahám. Nicméně hradecká radnice na závěr minulého roku svolala setkání všech zainteresovaných stran a došlo ke kompromisu, který nakonec, zdá se, znamená pro výstavbu lávky „zelenou" (více najdete zde).

„S ochránci přírody jsme v minulosti došli ke shodě. Důvod k odvolání tak dle mého není," dodal Jindřich Vedlich.

V neposlední řadě se lávka u Aldisu skloňovala před pěti lety i kvůli podezření, že architekt Libor Kábrt, který za projektem stojí, měl být navázán na člena znalecké poroty (více čtěte zde). To se však nepotvrdilo a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyšel vstříc architektovu odvolání.

Výstavba lávky by měla přijít na bezmála 35 milionů korun a z 90 procent tuto částku mají pokrýt evropské dotace. Nová lávka přes Labe by měla začít růst v první polovině příštího roku a stavební dělníci by na ní neměli strávit více než jeden rok.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Škroupova ulice přijde o parkovací místa. Bude obousměrná

Hradecká radnice chce cyklistům zjednodušit jízdu v centru města a lépe tak využívat v březnu otevřenou lávku přes Labe u Aldisu. Chystá proto zavedení obousměrného provozu pro cyklisty ve Škroupově ulici. Její úprava s vyznačením pruhu pro cyklisty si však vyžádá zrušení 22…
Čtěte více

Lávku přes Labe vyzkoušelo šest multikár. Testem prošla

Lávka u Aldisu prošla úspěšně zátěžovým testem. Vjelo na ní šest naložených multikár o celkové váze 21 tun. Šest naložených multikár prověřilo při zátěžové zkoušce hradeckou lávku v Aldisu. Každá multikára vážila 3,5 tuny. Lávka se začala stavět letos v září. Její vybudování…
Čtěte více

Hradec usiluje o dotace za více než 360 milionů. Co vše se postaví?

Více než 360 milionů korun chce radnice v Hradci Králové příští rok obdržet na svůj účet, aby mohla investovat do plánovaných projektů. O dotace žádá z evropských fondů, státního rozpočtu či jiných dotačních programů. Hradec chce dokončit inteligentní dopravní systém,…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme