Štítky: | Doprava | D11 Hradec Králové |

Chybějící kus dálnice z Prahy do Hradce bude od dnešního dne v provozu

| autor: zdroj: cs.wikipedia.org

Poslední úsek dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové z obce Osičky do krajského města bude otevřen právě dnes 21. srpna kolem 15 hodiny. Chybějící kus dálnice do Hradce v délce 2,5 kilometru se začal stavět v roce 2014. Stavba předtím od roku 2006 stála, a to hlavně kvůli nevykoupeným pozemkům statkářky Ludmily Havránkové. Návrat stavbařů zdržela i jednání se stavební firmou. Na úseku vzniklo pět mostních objektů, z toho tři na dálnici, další nad ní nebo na ostatních komunikacích, a rozsáhlá mimoúrovňová křižovatka u Kuklen.

Dálnice D11 do dnešního dne končila před Hradcem Králové a řidiči z ní sjížděli přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Dostavbou dálnice se uleví Novému Městu u Chlumce nad Cidlinou, přes které jezdí významná část kamionů na tranzitní trase Náchod - Praha.

Provoz bude zpočátku komplikovat úprava provizorního sjezdu u obce Libišany. Prvních pár měsíců bude ještě problém s napojením. Křižovatka se nedala zrušit, je pro Hradec Králové poměrně důležitá. Podle vedoucí projektového týmu D11 Pavly Černé se dosavadní sjezd musí zbourat a opravit část vozovky v místě jeho napojení. Provoz bude po dobu úprav před tímto místem převeden do protisměru a za ním se vrátí do správného směru. Vše by mělo být hotové do konce roku.

Náklady na stavbu úseku dosáhly 1,06 miliardy korun.

"I když lze říci, že Hradec napojení na dálnici měl v podstatě již pár let zpátky, přivedením dálnice D11 až těsně k hranicím města je tak Hradec Králové konečně a oficiálně součástí dálniční sítě naší republiky a Evropy. Pro celý region je ale důležité její pokračování a propojení se silnicí 1/35. I přes komplikace se stavebním povolením na další úsek do Smiřic věřím, že dostavba D11 na Jaroměř a dál přes Trutnov do Polska bude dlouhodobou prioritou ŘSD a že neztratí na tempu. Těším se na dobu, kdy počet postavených kilometrů dálnice z Poděbrad výrazněji překoná počet let, který stavba trvá,“ řekl ke zprovoznění úseku dálnice Zdeněk Fink, primátor Hradce Králové.

Obavy v Kuklenách

Z otevření úseku D11 mají podle Hradeckého deníku obavy obyvatelé hradeckých Kuklen. Podle člena Komise místní samosprávy Kukleny a zároveň hradeckého zastupitele Aloise Havrdy se po otevření dálnice denně prožene po kuklenské Pražské třídě o 1000 až 1500 aut více. „Jakmile se otevře přivaděč, pro mnohé řidiče to bude nová příležitost, jak se dostat do centra města,“ řekl pro Deník Alois Havrda, který však zároveň tak trochu spoléhá na obavy řidičů právě z kolon v Kuklenách.„Pro některé bude lepší, když budou dál využívat sjezd u Opatovic a do Hradce se dostanou po Hradubické. Jiní zase zvolí cestu do centra od ČKD,“ míní zastupitel.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)

Přečtěte si také

Opravy Pražského mostu už se blíží. Nebude ale uzavřen pro všechny

Plánovaná údržba Pražského mostu v centru Hradce Králové začne 8. dubna. Dělníci se na mostě objeví ale už o víkendu 6. dubna, kdy budou zahájeny finální přípravné stavební práce bez dopravních omezení. Během oprav bude otevřená pouze jedna polovina mostu pro chodce, záchranáře…
Čtěte více

Dopravní chaos u hradeckých škol má mírnit plán mobility

Plná parkoviště, nebezpečně a často proti pravidlům zastavující automobily, ze kterých v ranní špičce vystupují děti. To jsou nejčastější příčiny vzniku nepřehledných a kritických situací v blízkosti škol. Město Hradec Králové chce těmto nebezpečným kolizím předcházet vytvořením…
Čtěte více

Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou

Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký…
Čtěte více
Mohlo by se hodit
Doporučujeme