Atol chystá P+R parkoviště i stání pro kola

Provozovatel hradeckého parkování, společnost ISP (dříve Atol), chystá ve městě další novinky. I když se před komunálními volbami politici předhánějí v kritice firmy a návrzích na změnu parkování, ISP plánuje další rozvoj.

Podle ISP by mělo v Hradci vzniknout dalších asi 400 parkovacích míst v podobě záchytného parkoviště. O plánu jsme už dříve informovali, nyní dostává konkrétnější obrysy. V Jungmannově ulici by měli zaparkovat především řidiči přijíždějící do města od Pardubic. Auto by odstavili na parkovišti typu P+R a dál pokračovali městskou dopravou. V ceně parkovného by totiž měla být i jízdenka na MHD.
Celodenní parkování na P+R by včetně jízdenky mělo stát 10 Kč. "Od Pardubic je velký příjezd vozidel. Je to jediné místo pro P+R, které v Hradci dává smysl," řekl rádiu Impuls Dušan Čížek z ISP. Přes noc by nové parkoviště sloužilo obyvatelům sídliště ve čtvrti Farářství. "S dopravním podnikem zatím jednáme. Důležité je, jestli bude podnik akceptovat to, že za jednu jízdu nedostanou plnou cenu podle tarifu. Ta je čtrnáct korun," řekl Mladé frontě Dnes Čížek s tím, že provoz parkoviště nebude pro ISP ziskový.
Záchytné parkoviště je součásti vize pro následujících pět let. V ní ISP počítá také s dalšími parkovacími domy, naopak zlevnění parkovného ani zlepšení situace v centru Hradce se nejspíš nedočkáme. Nové parkovací domy by mohly podle MF Dnes vznikat i pod zemí, například na náměstí 5. května nebo na Ulrichově náměstí.
Úplnou novinkou pak má být stání pro kola. ISP chce na místě některých parkovacích míst vybudovat stojany. "Rozhodli jsme se vytipovat si některá málo využívaná parkovací místa a nahradit je stáním pro kola. My tomu říkáme dvanáct kol místo jednoho auta," popsal novinku Mladé frontě Dnes obchodní ředitel ISP Pavel Řezáč. "Teď již máme všechno schvalování za sebou a už jen nainstalujeme stojany, ohrazení a značky, " dodal Řezáč. „Kolem budou zábrany, aby do nich nemohl nikdo najet, uvidíme, jestli se dohodneme, že by místo kvůli krádežím hlídala městská policie. Až na jedno, jsou všechna sledována kamerou,“ řekl Hradeckému deníku předseda představenstva ISP Dušan Čížek.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas o aktuálním dění v Hradci Králové!



Chcete vědět co se dělo přesně před rokem?

Navštivte naší Kroniku dění v Hradci Králové a dozvíte se nejen co se dělo ve městě a o čem se psalo, ale také teplotní minima a maxima, či jaké se konaly kulturní akce.

Zobrazit zpravodajství před rokem, dvěma, třemi, čtyřmi, pěti lety.





Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
25.9.2010 10:10
xpaja  (Nováček)
delat p+r nema smysl pokud se nezlepsi fungovani MHD. Ne kazdy kdo jede do HK jede do centra. Tudiz je pro P+R vhodne mit casove jizdenky, nikoli neprestupni. To je rozhodne nejvetsi slabina hradecke MHD. jizdenka na pul hodiny za 12kc, by byla naprosto idelani. navic by slo pouze o softwarovou upravu a nic by se nemuselo menit. Kdyby to parkovani bylo treba za 30kc/den s dvema 0,5h listky na mhd nebo za 40kc s celodenni jizdenkou melo by to smysl. DP by to rozhodne akceptoval. Lide kteri vyuziji P+R by jinak MHD vubec nepouzili tzn. lepsi mensi zisk nez zadny. V ramci P+R parkoviste by bylo i vhodne mit i moznost pujcit si kolo (jako je bezne ve velkych mestech civilizovane evropy - hk je maly a nakole se tu celkem slusne jezdi), s tim ze by si zakaznik vybral jestli chce pujcit kolo nebo listky na MHD. i toto by si zakazniky urcite naslo.
Kazdopadne driv nez dojde na P+R by mela byt hradecka MHD plne zaintegrovana v ramci kraje, tak aby budouci karta ireda plne fungovala i v hradecke MHD.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme